dinsdag 28 januari 2014

De ontdekking van het gedicht

Donderdag 30/1/2014 ben ik – het is immers Gedichtendag (en dat zullen we weten!) - graag te gast in de Oostende bibliotheek. Ik zal er wat ronddwalen in mijn poëzie van de voorbije jaren en in die van anderen (Pernath! Ter Balkt! Arends! Emmens! Wallace Stevens!), maar vooral blijf ik in mijn lezing stilstaan bij “De ontdekking van het gedicht”. Het is ook niet voor niets de titel die ik aan mijn betoog van donderdag wil geven...
Iedereen welkom! Ook even wijzen op de tentoonstelling in de Venetiaanse gaanderijen die vanaf 30/1/2014 tot 15/2/2014 een overzicht biedt van de tweejaarlijkse “Poëziewedstrijd van de stad Oostende”. In het gezegende jaar 1998 was ik daarvan de eerste laureaat. Dat, maar nog veel meer andere dingen zorgen bij mij voor eeuwig en een dag voor een persoonlijke & onverwoestbare ‘Oostende-connectie’.

Meer info:
Liefde tussen de lijnen
”The best of”-15 jaar Poëziewedstrijd van de stad Oostende
Thuissite bibliotheek Oostende
Broodje Poëzie met Paul Rigolle

Geen opmerkingen:

Een reactie posten